Sosiale medier som Facebook kan være en rimelig og god måte å nå ut til både lokalmarkedet og «turistmarkedet».

Ut i Øyan startet i sommer sin egen Facebookside som nå har 5900 likes, og en satser på en betydelig vekst på siden. Målsetningen er å gi økt reiselyst til Herøy og Dønna og således få flere tilreisende til kommunene, som også blir her lengre. Siden vil også profilere bedriftene som er eiere av Ut i Øyan AS.

Til sammen ti Ut i Øyan bedrifter deltok. Frode Lindberg fra Kystriksveien Reiseliv hold et inspirerende og lærerikt foredrag så vi får nok se enda mer profesjonelle Facebooksider fra næringslivet i Herøy og Dønna framover.

Ut i Øyan AS vil holde flere møter / kurs i løpet av høsten og vinteren. Vi ønsker å skape et bedriftsnettverk der bedriftene samarbeider om nye markedsmuligheter. Vi har store muligheter innefor en slik satsing på reiseliv i Herøy og Dønna sier Stig Neraas, daglig leder av Ut i Øyan AS.