150 skjorter skal selvsagt ikke deles ut i morgen,  men ligge klar til å påskjønne nye innbyggere også i år.

- Herøy kommune vil vise at vi setter pris på at folk bosetter seg i vår flotte kommune.

Det betyr mye for kommunen og betyr også at vi kan gi et bedre tilbud til befolkningen.

Tilknytning Samtidig er en slik skjorte med på å skape tilknytning og stolthetsfølelse.

Men også for bedriftene i Herøy er det viktig å ha en stabil bosetting, som igjen vil bety tilstrekkelig tilgang til arbeidstakere, sier Stig Neraas som har satt i gang flere tiltak for å øke bosettingen.

Og har lyktes. Innbyggertallet i Herøy har økt jevnt og trutt det siste året.

Besøk standen Nå ber han alle som har tatt innflytting til Herøy fra januar 2010 og fram til nå om å besøke standen til ”Økt Bosetting” i Herøyhallen torsdag ettermiddag.

- Da kan jeg få overrekke skjortene som et tegn på at vi setter pris på dem, sier Neraas til Herøyfjerdingen.

Og legger til at dette selvsagt også handler om både markedsføring av kommunen og omdømmebygging.

Identitet Kurt Nilsen i Herøy Sport og Fritid syns det er spennende at ”Herøyskjorta” har blitt så populær.

- Skjorta var et forsøk på å skape noe som både kunne markedsføre Herøy og skape identitet.

Vi har solgt mange og det er virkelig artig at kommunen kjøper 150 stykker i dag, sier Kurt Nilsen og nevner at han i samarbeid med sønnen Kjartan har designet skjorta.

Skjorta prydes av et vikingeskip og teksten "Herøy - et hav av muligheter".