Herøy kommune ligger på Helgelandskysten, midt i Norge. Kommunen, som har flere øyer enn innbyggere, betraktes av mange som et av verdens vakreste steder.  Kommunens innbyggere er bosatt på flere øyer. De største er knyttet sammen med bruer. Vi er rundt 1770 innbyggere, og vil gjerne bli flere, så du er hjertelig velkommen. I Herøy finnes det et hav av muligheter, for deg som vil. Skjærgården byr på enestående friluftsopplevelser. Herøy kommune har gode offentlige tjenestetilbud som full barnehagedekning, kulturskole, idrettshall, kunstgressbane og et aktivt idretts- og kulturliv. Kommunen har god kommunikasjon med ferjer og hurtigbåt til regionsentret Sandnessjøen. Der finnes det gode kommunikasjoner videre som flyplass, anløp av hurtigruten og gode bussforbindelser til Mosjøen som korresponderer med tog. Regionen har en svært positiv utvikling basert på økt oljeaktivitet og er et av landets største oppdrettsområder.

Kommunalleder 3

Kommunalleder 3 har det overordnede strategiske ansvaret for teknisk sektor, samt ansvar for overordnet planarbeid, næringsarbeid, samfunnsutvikling og samferdsel. Vi ønsker å se samfunnsutvikling og næringsutvikling i sammenheng. Kommunalleder 3 vil være det aktive bindeleddet mellom kommunen, næringslivet og øvrige utviklingsaktører.

Stillingen vil inngå i rådmannens strategiske ledergruppe som for øvrig består av kommunalleder 1 med overordnet strategisk ansvar innen helse og omsorg og kommunalleder 2 med overordnet strategisk ansvar innen oppvekst og kultur.

Vi søker en erfaren leder som både har et strategisk perspektiv og analytiske egenskaper. Rette vedkommende har god gjennomføringsevne i godt samspill internt i administrasjonen. 

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
- Planlegge og gjennomføre prosesser i kommuneplanarbeidet
- Initiere og følge opp prosesser for utvikling av Herøysamfunnet
- Ansvarlig for kommunens næringsarbeid
- Følge opp samferdselssaker, bl.a. fylkeskommunale rutetilbud og fastlandsforbindelse
- Planlegge, gjennomføre og følge opp større byggeprosjekter
- Følge opp og rapportere på budsjett- og økonomiplaner
- Utarbeiding av saksframlegg til politisk behandling og gjennomføring av delegerte vedtak
- Gjennomføre politiske vedtak og rapportere på disse 
- Videreutvikle interne rutiner og styringssystemer
- Bygge Herøy kommunes omdømme 

Kvalifikasjoner
- Det er ønskelig med universitets- eller høyskoleutdanning med vekt på overordnet planlegging, kommunalteknikk, ledelse, økonomi, juss eller annen relevant kompetanse.
- Det er ønskelig med erfaring fra næringsutvikling, samfunnsutvikling og innovasjonsarbeid
- Dokumenterte resultater fra tilsvarende stillinger
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk, minimum nivå B2
- Personlig egnethet i forhold til ledelse og økonomi vil bli tillagt stor vekt 
- Relevant og lang erfaring kan kompensere for formell relevant utdanning 

Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid

Trykk her for å søke på stillingen.

Enhetsleder teknisk

Stillingen er nyopprettet og skal lede teknisk enhet bestående av byggesak, oppmåling, plan, teknisk servicekontor og vedlikeholdsteamet. Enheten har for tiden 10 ansatte.

Stillingen vil ha ansvar for vann, avløp, veier, bygningsmasse, renovasjon, eiendomsskatt, byggesak, oppmåling og brann. Stillingen vil ha et særskilt ansvar for prosjektering og byggeledelse innen vann- og avløpsområde. Tilsvarende oppgaver innen øvrige kommunaltekniske fagområder må også påregnes.

Vi søker en dyktig fagperson med gode lederegenskaper og sterk gjennomføringsevne. 

Enhetsleder rapporterer til rådmannen.

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
- Lede enheten i henhold til gjeldende lovverk og vedtatte målsettinger gitt av kommunestyret 
- Personal, hms og den faglige ledelse av virksomheten 
- I samarbeid med kommunalleder 3 å utarbeide budsjett- og økonomiplaner med handlingsdel
- Følge opp og rapportere på budsjett- og økonomiplaner med handlingsdel
- Saksbehandling innenfor fagområdene
- Brannsjef
- Gjennomføre politiske vedtak og rapportere på disse 
- Videreutvikle interne rutiner og styringssystemer
- Bygge enhetens og Herøy kommunes omdømme 

Kvalifikasjoner
- Det er ønskelig med universitets- eller høyskoleutdanning med vekt på kommunalteknikk, ledelse, økonomi eller annen relevant kompetanse
- Dokumenterte resultater fra tilsvarende stillinger
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk, minimum nivå B2 
- Personlig egnethet i forhold til ledelse og økonomi vil bli tillagt stor vekt
- Relevant og lang erfaring kan kompensere for formell relevant utdanning 

Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger 
- Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid

Trykk her for å søke på stillingen.

Andre opplysninger

Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

Søknadsprosedyre
Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk.

Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.

Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.

Søknadsfrist er 28.11.2016 for begge stillinger

Kontaktpersoner
Morten Sandbakken, Rådmann, tlf: 75068002, mobil: 91175410, morten.sandbakken@heroy-no.kommune.no
Siv Nilsen, Kommunalleder I, mobil: 48201382, siv.nilsen@heroy-no.kommune.no