Det er arrangementkomiteen for jubileet som har satset på denne uvanlige formen for markedsføring.

Spres på nett Arrangementskomiteen dannet en eget filmprosjektgruppe som består av Lars Olav Mogård-Larsen, Line Olsen Roan og Marit Jørgensen i tillegg til Herøyfjerdingens journalist.

Filmen blir på rundt tre minutter og skal bli å finne på alle tenkelige steder:

Facebook, Youtube, Twitter, Myspace, på Herøyfjerdingen og Herøy kommunes hjemmeside.

Her gjelder det å spre budskapet mest mulig.

Representere Herøy I tillegg skal filmen kunne brukes når ordfører, rådmann eller andre er ute for å representere Herøy.

- Film er god til å skape følelser. Derfor er dette ikke noen faktafilm om Herøy.

Det skal Herøyfjerdingen og kommunens hjemmeside ta seg av, sier filmfotograf Tor-Arne Sandnes i Se Nor.

Det gode liv Det handler blant annet om å vise det gode liv i Herøy. Samtidig skal filmen vise det som er typisk for øy-kommunen, boligbygging og jobb- og fritidsmuligheter.

Filmen vil ikke ha tale fra de medvirkende, men det blir lagt passende musikk på de flotte bildene fra Herøy.

Være stolte av En del av bakgrunnen for filmen er å tiltrekke seg nye innbyggere. Men like viktig er det at filmen skal gi fastboende herøyfjerdinger noe å være stolte av.

Sist uke var flere herøyfjerdinger hyret inn som skuespillere da Sandnes og Håvard Nystad fikk gjort unna mesteparten av filmingen.

Unger i båt Da var blant andre Andrea Lundestad og Thorleiv Hov Grønbech ”leid inn” for å vise noe av det ungene driver med, nemlig småbåtkjøring i Herøysundet.

Her ble det filmen både fra land og om bord i båtene til både Andrea og Thorleiv.

Se Nor har to dagers filming igjen, og dette vil skje etter ferien. Filmen skal være klar i god tid før Herøy kommunes 150års-jubileum.

Dette er bare en av mange spennende ting som arrangements-komiteen for kommunens jubileum jobber med.